måndag 28 september 2009

Ibland har man tur!

Jag tänkte stressa iväg i morse och ta en tidigare buss, men jag ändrade mig i sista stund! Och tur var väl det, den bussturen blev inställd!

Tänk om jag hade stressat iväg, bara för att få stå och vänta en kvart! Vad jag hade grämt mig!

Bussen var fullknökad, alla som ville åka med fick inte ens plats... Tur att jag inte fick för mig att cykla ner till centrum för att hinna med bussen (vilket jag övervägde ett tag också) då hade jag blivit riktigt sur om jag hade fått stå kvar och vänta ytterligare en kvart!

Men nu är jag på plats, lite blöta jeans men annars vid gott mod *intalar* - bara jag får en kopp kaffe så!

4 kommentarer:

  1. "Fullknökad" är inget bra ord. I alla fall inte för mig som vänder litegrann på ord ibland. Och då blev det lite pinsamt... =S

    Fick du lite att fundera på. *fniss*

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag kan nästan tänka mig..! =)

    SvaraRadera
  3. Kaffe är ett bra universalmedel; funkar för nästan allt!

    SvaraRadera
  4. 15 minuter mellan bussarna... oroar sig för att få stå och vänta pga inställda turer... det DÄR är ett klassiskt tätorts(storstads??)fenomen! Här går bussen vid halv åtta på morgonen (vardagar)... till Mariestad... Antingen åker man till Mariestad då, eller så åker man ingenstans resten av den dagen. Fiffigt för mig som jobbar i Skövde (not).

    Men jag är en jäkel på att köra bil, kan jag berätta!!!

    SvaraRadera