onsdag 30 september 2009

Inte fullt så härligt längre


Just nu suger livet lite grann...

Det enda jag är sugen på just nu är rostat bröd! Och oh, vad jag är sugen på det! Med smält smör och lite flingsalt... Och så är brödet slut! Rostbrödet är slut!!! Två kantbitar är allt som finns kvar. Utöver det har vi limpa (men hur gott är redan tuggat och formpressat bröd?) och så har vi min pappas goda bakebröd (vilket från början var mitt goda bröd men som han härmar mig med och nu bakar och ger mig!) men det ligger i frysen och micra bröd är ingen hit.

Fil och flingor är inte gott när det är rostat bröd man är sugen på.

Får man kompensera det genom att stoppa i sig salta, rostade jordnötter? Fast de är nog slut, när jag tänker efter.

Då finns det inget annat än att antingen ta något svintråkigt eller rosta två nästan lika trista skalkar.


Måste nog handla snart.

Och betala räkningarna. Fan. Jag visste att det inte skulle bli gjort idag. Men gör det nu, säger kanske någon redis. Men se det går inte! Jag har inte samlat ihop dem (två) som jag ska betala. *stoppar oskyldigt huvudet i sanden*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar