lördag 5 september 2009

Menvafaan!


Telefonen ringer stup i kvarten. Och jag menar stup i kvarten! Den har ringt, låt mig tänka nu... Åtta gånger på nästan ingen tid alls. Och det är barnens kompisar som ringer och undrar om de ska leka, eller bara fråga varför de inte är på MSN. Barnaskaran är samlad och det betyder tjat, bråk, tjuvnyp och gråt. Och så ska det skvallras "Mammaaaaa!" med väldigt gnällig tycksyndommig-ton. Och den som gnälligt skvallrar är den som i nästa sekund är den som retar något av sina syskon. Som i sin tur ska gnälla "Mammaaaa!" Gaaaah!

Och nu skriker tvättmaskinen att den är färdig. Otroligt irriterande. JA!!! JAG KOMMER!!!!


Jag behöver nog äta något nu. Om jag inte ska bli mamman from hell.


3 kommentarer:

  1. Tips: stäng av pipet på tvättmaskinen. Har jag gjort och följdaktligen ligger morgonens tvätt fortfarande och väntar på att bli upphängd -i all tysthet, jätteskönt:)

    Läste att du skulle ut på joggrunda men det var visst fel. Andra gången jag läste stod det bloggrunda haha!

    SvaraRadera
  2. Syster;
    Ja men det är ju det jag vill undvika! Därför får pipmaskinen (ja, jag skrev fel och orkar inte ändra) låta. Och ibland blir jag sur när jag hör den...

    SvaraRadera
  3. Ja nån måste ju jobba helg på mitt jobb, och i dag var det min tur eller otur menar jag.

    Ha de gott!

    SvaraRadera