måndag 7 september 2009

Måste bli frisk nu


Inte nog med osten, nu har jag även vräkt i mig en dubbeldajm. Igen. Jag har ätit dajm flera dagar i rad nu. Igår blev det tre bitar. En och en halv dubbeldajm. Dagen innan den blev det två bitar... Det är inte nyttigt. Men som Trollpackan skrev i en kommentar, och som gladde mig: Att jag skulle njuta, och det tränar jag bort sen! (Njema problema, typ!) Då, när jag läste det, var det solklart! Och jag mumsade i mig! Här skulle tränas, så fort jag blir frisk!

Nu känns det inte lika solklart längre. Jag är fortfarande förkyld och det känns som att jag aldrig kommer att bli pigg igen. Aldrig mer kommer orka ut på ett endaste träningspass. Och magen den bara jäser...


Jag ska skälla på maken när han kommer hem i kväll. Det är hans fel. Det är han som köper hem massor med dubbeldajm. Dumma honom. Att jag har dålig karaktär. Eller total avsaknad av, är inget jag tänker erkänna!




5 kommentarer:

  1. Dajm och ost kanske inte det är det bästa botemedlet med visst är det gott, skölj ner det med en redig whiskey och ett glas C-vitamin

    SvaraRadera
  2. klart att det är gubbens fel ,,det är det ju alltid

    SvaraRadera
  3. Lev idag!
    Imorgon kan det vara för sent!

    Detta lät ju lite läskigt kanske, det jag menade var att imorgon är en ny dag. En oskriven dag, kanske en bantningsdag vad vet jag.
    Så det du äter idag fixar du till en annan dag.


    Och är man sjuk så behöver man lite gotta för att friska på sig.
    Det vet ju alla!!

    Så mumsa dajm och pigga på dig lyder mitt råd.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är lugnt! Du blir frisk när kroppen är färdig för det och så är det bara att sätta igång med träningen igen. Bara att ta nya tag!;)
    Kan vara bra med en vilovecka ibland*nickar*
    Du kan iallafall inte träna med en infektion i kroppen, så det är bara att gilla läget och slappna av och vila.

    kramen

    SvaraRadera
  5. Jag äter choklad. Varje dag! Så nu vet du det... =)

    SvaraRadera