söndag 27 september 2009

Puh! Hemma hos:at färdigt


Jag är lite missnöjd med mig själv idag. Jag har inte gjort någon nytta över huvud taget. En maskin har jag kört, men inte hängt upp kom jag på nu... det kan jag ju börja med att göra!

Jag hade tänkt ge mig ut och gå en sväng idag, men jag har inte varit utanför dörren. Jo, det har jag visst - jag var och hälsade på systra mi när de kom hem för en stund sen. Så ok, fem minuter i friska luften idag. Bra där!

Dessutom hade jag tänkt röja i arbetsrummet, och ni som tittat på hemma hos-reportaget förstår vad jag menar. Vi pratar stor-röj!

Min garderob hade jag tänkt städa i också... få ordning på höst och vinterkläder och lägga undan sommarklänningar och annat lättklätt.

Inget av detta har jag gjort. I vanlig ordning. Och nu kommer känslan smygande: Jag är kass.

Nu ska mina barn få något jag lovat dem sen igår: Glass med strössel.


Min äldsta dotter ville ta kort på mig förut... sonens kommentar när han såg kortet: Snygg bakgrund!


5 kommentarer:

  1. Tack för påminnelsen.... jag hat ben & jerry o frysen.
    Ska glo mera på dina hemmahosreportage sen efter glassen.

    SvaraRadera
  2. Du har ju jobbat som hemmahos reporter hela dagen!!!
    Ett tresidors reportage i Sköna hem typ. Synd bara att du inte får betalt för det. *borde*

    SvaraRadera
  3. Även jag har lite prestationsångest idag. Har legat på soffan hela dan!!! Ingen ork att göra nånting :-(
    Men som tur var så vet jag ju att jag kommer vara piggare i morgon hihi

    Ha en trevlig kväll
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Säger som Nilla, värsta jobbet ju! Och varför hänga upp allt på ett enda rum som inte är städat när allt annat är så fint?
    Ta det lugnt och njut av söndagen. Och att du håller glasslöftet!

    SvaraRadera
  5. Skönt med en slappar dag!!

    SvaraRadera