måndag 28 september 2009

Lite duktig... och ole dole doff


Jag har fixat mellis till barnen och mig. Två av barnen är på väg till scouterna. Förhoppningsvis är de framme redan, men med den farten de höll när de gick iväg så kan de lika gärna bara ha kommit halvvägs.

Jag har kört igång diskmaskinen och en maskin med tvätt. Tjoho! Om jag orkar (läs: Har lust) ska jag stryka ett par skjortor, men det vetefasen om jag kommer att göra om jag ska vara helt ärlig.

Lat och bekväm är två av namnen jag bär.

Om en stund är det fotboll, som jag måste lyssna på. Och min ena inre röst säger: Det går utmärkt att lyssna på radion i tvättstugan och samtidigt stryka. En annan säger: Det går lika bra att kånka upp radion till badrummet och ta ett bad.

Eller, säger jag själv, kan jag ta med en radio in i sovrummet och lyssna på samtidigt som jag städar garderoben. Den är stökig nu och det stör mig! Att mina kläder inte är vikta snyggt och prydligt stör mig mer än att papper och saker ligger och skräpar! Vad är det för fel på mig?!

Och så var det det där, månatliga förhatliga: Betala räkningar. *stoppar ner huvudet i sanden*

Ole, dole, doff...

1 kommentar:

  1. lat & bekväm ...låter skönt !!

    samma här är det idag..gjort inget

    SvaraRadera