söndag 1 november 2009

Återhämtning pågår


Det var inte partandet som sög musten ur mig, utan besöket på Gekås i Ullared idag.

H e r r e g u d vilket hysteriskt ställe, sååå mycket folk och sååå mycket saker! Något säger mig att det inte var jättemycket folk där idag (glömde fråga om det var normalmånga besökare där idag eller inte, dumt, hade velat veta) men jag var nära att få panik flera gånger! Hög puls och aggressioner! Jag ville köra på folk, jag ville skrika och slåss! (Jag är inte helt nöjd med och stolt över just den sidan av mig själv)

Det blev hundra miljoner fryspåsar i olika storlekar (why?), tandkräm (hela två stycken), två förpackningar soppåsar, en jättesnygg vinterjacka till sonen (för ynka 169:- Ett hundra sextionio kronor! ME LIKE! Hoppas bara den håller mer än ett gånger...), ett gäng Littlest Pet Shop till mina (överlyckliga) tjejer och lite annat smått och gott!

Jag är stolt över mig själv: Notan hamnade på en bra bit under 2000:- inklusive fika! Och jag har fryspåsar för flera år framöver. (Jag undrar fortfarande varför jag har en sådan förkärlek för just fryspåsar?! Och var jag ska förvara dessa.)


11 kommentarer:

  1. Har aldrig varit på detta omtalade ställe. Ska man ha upplevt Ullared innan man dör, tycker du?

    SvaraRadera
  2. Osloskånskan: Om du gillar tokshopping till låga priser och inte har något emot att trängas och köa så kan jag rekommendera det! Annars inte! Man överlever garanterat utan att ha varit där!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte varit i Ullared sen Michelle var 5 år. Och jag saknar det inte ett dugg!
    Jag hittar lika billiga kläder och hushållsvaror här i Borås. Så det känns meningslöst att åka dit! =)

    Kramis!

    SvaraRadera
  4. Yvonne: Ok, att det är billigt där, men man får köpa stora mängder om det ska löna sig, och jag har inte lust att förvara massa diskmedel och fryspåsar i hemmet....
    Och inhandla stort lager leksaker för kommande kalas har jag inte heller lust med.
    Kläder köper jag inte för jag tycker inte att kvaliten är tillräcklig. (Undantag sonens jacka som faktiskt kändes bra! En chansning!)
    Så nej, jag har inget större behov av att åka dit igen.
    Lindex och HMs reor är nog så bra för att hitta billiga kläder till barnen!

    SvaraRadera
  5. Håller helt med dig!! =)

    Jo, köket är på sluttampen nu. ÄNTLIGEN!
    Men det har dykt upp så otroligt många andra fel på vägen, så det har förhalat köket enormt. Men snart så!!! =)

    SvaraRadera
  6. Du skall ha Dina goda bakade bullar i fryspåsarna som jag sedan skall få avnjuta i januari;).
    Kram och va kul att du hade en skön helg!!!

    SvaraRadera
  7. Men varför? Det börjar en såpa om Ullared i veckan, perfekt så slipper jag åka dit ;)

    SvaraRadera
  8. Ja det där stället kan verkligen plocka fram det sämsta hos människan. Var ju själv där på lovveckan, dumt så inibänken. HYSTERISkT!

    SvaraRadera
  9. Gekås. Ojojoj! Såg att det t o m ska bli tv-serie om denna företeelse. En gång i mitt liv har jag varit där, motvilligt medbjuden på en bussresa. Bussen avgick 03.30 på morgonen, jag borde backat ur redan då! Men, gjort är gjort, görs aldrig om igen!
    Spa-vistelsen lät MYCKET trevligare! Mysigt!

    SvaraRadera
  10. Catrin: Men mina (Findus) bullar kommer redan i påsar! ;)

    Madlar: Jag ska se den såpan. Dels för att jag ska skriva om den, och dels för att en kompis kan ha råkat komma med!

    Malin: Jag kan tänka mig det...

    Cina: 03.30?! HUR ska man sen orka gå omkring där?

    SvaraRadera
  11. Ja, jämfört med Ullared är Ikea som en fis i vinden. Jag är impad! I synnerhet som jag vet att du delar min känslighet mot dylika ställen.

    SvaraRadera