måndag 16 november 2009

Jag har köpt en bok


Inget anmärkningsvärt i det kanske. Men det är den första bok någonsin jag köper som är skriven av en nobelpristagare. Japp. Pinsamt men sant; jag har aldrig läst en bok skriven av någon som fått Nobelpriset.

Det blev Herta Müllers Hjärtdjur. Jag har ingen aning om den är bra eller inte, men jag kände att jag måste och vill förkovra mig lite. Risk finns att jag slänger bort boken om den inte ger mig något, och köper de jag ännu inte läst av Karin Alvtegen.

Nu tar jag min huvudvärk och går och lägger mig.

6 kommentarer:

  1. Spännande. Så där kan jag känna ibland. Att jag borde läsa något för att förkovra mig och utmana mig lite också. Ibland är det lyckat och jag blir lite stolt efter det att jag läst något "svårt". Hoppas huvudvärken går över!

    SvaraRadera
  2. Ärligt alltså...inte jag heller om man bortser från Selma Lagerlöf.
    Hoppas det blir en trevlig läsupplevelse :)

    SvaraRadera
  3. Annica: Nä, huvudvärken följer mig idag också. Trevligt. Inte!

    Nilla: Kan du ta min idag..?

    Gafflan: Selma glömde jag. Läste om Acka och de andras underbara resa när jag var riktigt ung.

    SvaraRadera
  4. När jag äntligen tar mig tid att läsa vill jag bli underhållen o avkopplad så jag har heller inte läst någon Nobelare. Misstänker att de författarna inte kvalar in på "light" ;)

    SvaraRadera
  5. Madlar: Det är ingen bok man snabbläser direkt, men jag hoppas att det bara är nu i början som den är lite seg, och att jag snart kommer in i den.

    SvaraRadera