tisdag 24 november 2009

Sista novembertisdagen


För visst är det väl snart december? På lördag ska adventsljusstakar och stjärnor fram i fönstren och jäklar vad ljuset ska flöda! (Jag ska försöka tänka på miljön samtidigt, såklart) Så från lördag och söndag är det ny tideräkning som börjar!

Idag är det tisdag. Skön lugn morgon hemma (om man bortser från tjattret på radion, Ring P1, herregud vad folk har åsikter! Högljudda!) Och så jobbar jag till åtta. Det är mindre lugnt och skönt. Särskilt som min rumskompis jobbar dag idag. Då får jag sitta själv hela kvällen. Men det kunde vara värre. Jag kunde vara ensam varje tisdag...

(Nu avbröt Täppas samtalet. Hon tyckte nog inte som han och då får hon inte längre komma till tals. Snälla P1, om ni läser här; byt ut honom.)

Näe. Jag tror bestämt att jag tappat skrivförmågan. Orden vill liksom inte forma sig. Hur ska jag då kunna skriva en bok!?

(Får Täppas provision på antal framsläppta samtal? Han vinkar av dem innan de hunnit komma till punkt) (snart ringer jag och skäller ut honom)

Nähä hörrni. Nu har jag betydligt roligare saker för mig: Tvätt! Tjohoo! Kan knappt bärga mig!

2 kommentarer:

  1. Jamen, jamen! Nu läser jag ju här om advent och ljus och pyssel och blir minsann på lite bättre humör! Tack! Advent! HUR kunde jag glömma????? Sen kom jag på att det är idag är precis en månad kvar till jul. Har helt enkelt inte tid ju, att deppa och sega. (somomjagvaldedetsjälv). Tänker hänga på den är nya tideräkningen!
    Täppas, han var bättre förr! Nu är han mer ... gubbig!
    Hoppas din dag blev bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Inte många dagar kvar nu!!! *längtar*
    Min dag blev rätt hyyglig ändå! Man kan ju inte begära för mycket av novemberdagar...
    =)

    SvaraRadera