söndag 8 november 2009

Utmärkt!



Jag har fått en utmärkelse av Ulrika Gabriel - tack snälla! Besök gärna hennes underbara inspirationsblogg!


Mitt uppdrag är att skriva 7 saker om mig som andra kan tänkas vilja veta och därefter nominera 7 andra bloggar.


1. Jag är löjligt rädd för spindlar! Även för sådana som är tillverkade av äggkartong och piprensare. IKEAs stora svarta gosedjursdito ska vi bara inte prata om. Jag har hoppat till av tomatkvistar, dammtussar och kvistmärken i furutak. För att bara nämna en bråkdel. I den tredje filmen i Sagan om Ringen skrek jag rakt ut i biosalongen när det gigantiska spindelmonstret uppenbarade sig. Ingen människa undgick mitt skrik. Hoppas att de som satt framför mig återfått sin normala hörsel.

2. Jag sprang vilse på en orienteringstävling för en massa år sedan och fick skjuts av en polisbil till mål.

3. Jag har fått en fullproppad buss att stanna vid vägkanten för att jag verkligen behövde springa av och kissa.

4. Jag har kört över en kille i skidliften en gång, han åkte liften före, ramlade av och blev liggandes. Jag skrattade så mycket att jag var helt lealös och kunde inte göra annat än åka över honom.

5. Jag och en kompis tog en springnota i dåvarande Tjeckoslovakien ... och fick otroligt dåligt samvete efteråt. Maten hade kostat ca tio kronor... Vi insåg att de hade nog behövt pengarna bättre än vad vi behövde spänningen.

6. Min syster och jag råkade (ja, råkade!) ta en springnota på en restaurang i Göteborg för ett antal år sen. Vi åt och drack och när vi var klara sa vi till varann att vi nog skulle åka hem och lägga oss... Vi reste oss helt sonika och lämnade lokalen! Utan en tanke på att vi skulle betala. Jag kom på det när jag satt på bussen hem!!! Det dröjde flera år innan jag vågade mig dit igen. Och nej, jag fick inte dåligt samvete den gången! Men jag gör aldrig om det heller!

7. När jag var liten ville jag bli kirurg och älskade att se på operationer på tv (minns att det visades vid några få tillfällen) idag drömmer jag om att skriva och jag dör nästan när jag ser blod och sår.


Och nu är tanken att jag ska välja ut sju stycken att ge denna utmärkelse vidare till, men jag klarar inte att välja ut bara sju. Jag skulle vilja ge den till alla i min lista, eller till alla som jag följer! Kanske återkommer jag med sju stycken som jag för tillfället är extra nyfiken på, men för nu får det vara. Om någon känner sig sugen på att dela med sig av sju "hemligheter" vore det jättekul, meddela mig i så fall så jag kan gå in och läsa!

7 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt nyss skrivit 10 st mer eller mindre intressanta saker om mig själv på bloggen.
    Utan att nån ens frågade.
    Jag bara vräkte ur mig:))

    http://blondinmammans.blogg.se/2009/october/sanna-saker-om-mig.html#comment

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara sju saker du hade att berätta!
    Jag ska fundera lite sen kanske jag antar utmaningen...

    SvaraRadera
  3. Vilka roliga grejer! Och roligt att komma ihåg dem. Jag glömmer (förtränger?) så fort sånt där. Kommer på det när andra (som var med)berättar om det.

    SvaraRadera
  4. Blondin: =)

    Nilla: Gör det!

    Mocka: Jag har glömt och förträngt massor också... tyvärr! Eller det kanske är tur?

    SvaraRadera
  5. Härligt med lite insider info ;)
    Funderar jag med.. Minnet är inte som det var ;)
    Men om du inte "hör" något kan du ju påminna mig om att jag sagt att jag ska fundera på detta ;) Utifall att jag glömmer!

    SvaraRadera
  6. MissC: Självklart ska jag påminna dig. Om jag inte glömmer själv förstås!

    SvaraRadera