tisdag 17 november 2009

Vad gör man inte?


Mysig frukost i stearinljusens sken. Kokt ägg, kaffe och rostat bröd. Ljusen lyser verkligen upp, så mörkt är det idag. Måtte december komma snart, med sina ljusstakar och stjärnor i fönstren. I år ska jag köpa hem massor med värmeljus och vanliga stearinljus, för här ska bli juleljust!

Halva november har gått. Tur det. Hade det fortfarande varit början av månaden nu hade jag nog gått under tror jag...

Jag är så glad att maken och jag ska till Stockholm på fredag! Det ska bli så skönt. Så himla skööönt! Och trevligt och roligt! Jag har inte varit i Stockholm på .... hur många år som helst! Förmodligen inte sen innan jag träffade min man för 14 år sen. Tror jag.

Kanske var skolresan till Riksdagens öppnande på gymnasiet sista gången?

Jag har befunnit mig utanför Stockholm och tävlat en del, men inte varit inne i själva staden. Åh, det ska bli så kul! Stockholm är så vackert. Gamla Stan är ju så himla mysigt och ... de andra ställena! Min självklara plats är ju såklart Stureplan på fredag och lördag natt, tillsammans med alla andra unga hippa snygga. Men det har ni ju redan listat ut! Äh, jag skojar bara! (Bäst att tillägga eller?!)

Skönast av allt, att bara få vara! Få sakna barnen lite, och längta ihjäl mig efter dem på söndagen!

Nähä, dags för påtår och sen spackel i ansiktet. Hoppas det hjälper idag. Kaffe och smink.

10 kommentarer:

  1. Låter som en härlig helg.
    Stureplan vet jag inte om jag suktar efter förstås, men bara att åka bort och få bo på hotell, äta ute, slippa disk och bara vara är underbart.

    Har ni någon underhållning inplanerad? Typ Wallmans eller teater?
    Eller ska ni bara moja er och må gott?

    SvaraRadera
  2. Du kommer att får det helmysigt! Skönt att ha något att se fram emot! HEJA!!! :-)

    SvaraRadera
  3. Ulrika: Jag suktar inte heller efter Stureplan!
    Vi har ingen underhållning inplanerad, vi ska bo hemma hos min svåger och svägerska så det blir att umgås en massa med dem, ska bli trevligt!

    Gladan: Det är jätteskönt att ha att se fram emot! Och ja, jag tror det kommer bli mysigt!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med en liten kärlekshelg! Klart du ska frottera dig på Stureplan, det verkar ju så himla kul. Ta på dig ett par för stora solglasögon och en päls så kanske de tror att du är Carolina Gynning. Typ. Eller gå och se Kvarteret Skatan på Rival, så bra!!!

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag nyfiken. Vad har du tävlat i? Fotografering, konstsim eller vad?

    SvaraRadera
  6. Den kombon brukar funka ganska bra!

    SvaraRadera
  7. Åh, vad mysigt med en tripp till Stockholm. Det är en fantastisk fin stad! Är ganska ofta där i jobbet och jag stormtrivs:)
    Längtar efter advent med alla ljus och alla goda dofter...glögg och pepparkakor.
    Klart man struntar i skyltarna:)Dom är alldeles för vackra för att ligga där;) Vår bil brukar också gå på bakhjulen:).
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ni kommer säkert att få en riktig myshelg, passa på och besök några mysiga restaurangen som inte finns i er närhet, hörde om en vietnamesisk krog som visst ska vara kanon Thang Long Pho, ligger på Upplandsgatan, Odenplan...

    SvaraRadera
  9. Nu blev jag akut Stockholmssugen!
    Ska jag kanske ta och boka mysigt hotell åt maken och mig någon helg framöver...?
    Kan du passa två hundar och en tonåring åt mig då?

    SvaraRadera