fredag 6 november 2009

Regnet bara öser ner


Men det gör inget: Det är fredag idag och min lilla snosa verkar må bra! I och för sig har hon inte ätit ännu, men jag hoppas hoppas hoppas att det bara var lite tillfälligt igår!

Själv har jag såklart gjort en dum sak nu på morgonen. Varför inte?! Jag brukar i perioder köpa hem Blutsaft och dricka för att få i mig B-vitaminer och Järn - och förhoppningsvis bli lite piggare! Så och i förrgår. När jag öppnade kylskåpsdörren för att ställa in den nya flaskan upptäckte jag att jag redan hade två flaskor i kylen. En nästan helt full och en tom. (?!)

Den tomma slängde jag såklart i återvinningen men den nästan fulla ställde jag på bänken, jag övervägde ett tag om jag skulle spara den, trots att det gått över två veckor (men vänta nu, två veckor? Den håller ju i fyra veckor, kom jag precis på nu. Fan.)

Hur som helst.

Helt nyss gick jag och skulle hälla upp en skvätt för att dricka, då ser jag att jag råkat glömma att ställa in den nya flaskan i kylen! Och den är dessutom öppnad, eftersom jag tog en skvätt igår kväll! Skit vad dumt tänkte jag, men en natt i rumstemperatur kan ju inte ha förstört innehållet... När jag druckit upp, skruvat på korken och öppnat kylskåpsdörren för att ställa in flaskan ser jag att där står en flaska redan. Där står den nya flaskan som jag köpte i onsdags och som jag drack av igår kväll! Jag har alltså druckit av en gammal flaska, som dessutom stått framme över natten...

8 kommentarer:

  1. Du är allt lite tokig du. Låter som du skulle behöva andas ut några gånger, slappna av. Och dricka en liter blutsaft i timmen:)

    SvaraRadera
  2. Kommandoran: Ja, jag är lite uppe i varv just nu tror jag. Känner liksom att det är fler fel än rätt på mig just nu. Suck.

    SvaraRadera
  3. Det kanske bara gör att du kommer att bli ännu piggare :D

    SvaraRadera
  4. ha ha det man inte har i huvudet får man ha någon annan stans..
    massor synd att vi bor så långt i från... annars hade du kunnat sitta här i tall skogen och se snö flingorna dala med en god kopp kaffe... en superb lunch..
    lovar jag dig...

    SvaraRadera
  5. Agneta, jag tror att du är lite virrig. ;D

    SvaraRadera
  6. Jag blir alldeles snurrig av att försöka hänga med i vad du gjort och inte gjort med flaskorna. Men glad blir jag!

    SvaraRadera
  7. Susanne: Jag kanske kommer en vacker lunch!

    Gafflan: Lite virrig? Tack det var snällt! Jag känner mig mycket virrig...

    Singelmamman: Vem blir inte snurrig?? Eller: Vem är inte snurrig... (hjälp!)

    SvaraRadera