söndag 15 november 2009

Fotbollsmamma


Sista matchen, träningsmatch (tror jag..?) och jag tänkte att ja, jag ska följa med! Jag tror att jag har varit med och sett en enda match som min son varit med i.

De åkte på stryk, sonen stod i mål i första matchen och var väl inte jättenöjd. Men så spelade han med killar som är ett år äldre och de mötte killar som var ett år äldre och som spelat både mer och längre.

Det var roligt! De är betydligt duktigare nu än när de började! Då, när alla killar sprang i klunga mot bollen... passningsspel? Positioner? Vad var det? Och killar som tröttnade på spelet efter en stund och började prata med varandra eller bara lattjade omkring på planen. Nu var det passningsspel och varje spelare på sin plats (nja) och ja, bättre spel helt enkelt!

Jag hade kameran med mig och tog en massa bilder. Och så har jag fått frisk luft och dagsljus! Efter en vecka i total sjukstuga var det underbart att få komma ut!

Nu ska jag sätta mig och gå igenom lite bilder, har jag tänkt, men man vet aldrig. Allt kan komma emellan.

Hörde jag min bok ropa på mig?

1 kommentar: