fredag 13 november 2009

Snälla barn idag


Nu kom storasyster hem, till lillskruttans stora glädje! Hon hade stannat kvar på lillebrors fritids och tittat när de uppträdde där! Javisst ja, nu kom jag ihåg, de skulle ju ha uppträdande idag och sonen skulle spela elgitarr och kanske sjunga lite.

Det är dags (och har varit det länge, men jag har dragit på det...) för lunch. Och jag har tittat i kyl och frys och inget hittat. Då kommer lilltjejen till undsättning: "Men mamma, det går bra med nudelsoppa idag igen" Puss på henne!

Igår blev det nudelsoppa till allas stora glädje - jag tycker det är ganska gott och så är det enkelt att göra! Inte ens jag kan misslyckas med nudlar!

Men två dagar i rad? Njae. Men vad gör man inte för att hålla det enkelt? Kanske kan vi unna oss något godare i kväll? Sibylla eller pizza? Man måste gynna de lokala företagarna emellanåt.

Undrar vad räkorna kostar idag? Jag är grymt sugen på fiskbilens supergoda aioli. Och till den funkar det jättebra med färska räkor. Men det har väl blåst flera dagar i sträck? Då brukar räkorna bli dyra. Men pizza funkar. Undrar om jag skulle försöka mig på att göra en själv? Alltså baka pizza själv. Fast det är betydligt lättare att misslyckas med.


Tillägg:
Det blev blodpudding med lingonsylt.
Himla intressant information, va?!


3 kommentarer:

  1. Här är "vi" väldigt oinspirerade och hade tänkt utnyttja en av våra två pizzerior i kväll. Hämtpizza blir det ;)

    SvaraRadera
  2. Vad som helst utom blodpudding...

    Här blev det köpepizza ikväll OCH rödvin. Jag gick till systemet idag.

    Sv. Jag har nu fått hem klänningen från Gudrun och jag är kär i den! Fast, den finns bara i rött och svart! :)

    SvaraRadera
  3. Jag orkade som sagt inte åka iväg... Det blev nachips i ugn och alkoholfritt. Får ta igen myset i morgon!

    SvaraRadera