söndag 29 november 2009

Sär skrivning och ihopskrivning


I alla fall, som i "nu ska jag i alla fall gå och lägga mig" ska det skriva ihop? Iallafall. I allafall. ? I alla fall, låter ju som i alla gånger man ramlar omkull i skidbacken.

Och (här var det ett uttryck/en mening till jag undrade över) .... hm... *tänker så det knakar*
I och med. Iochmed. Nej, det var inte det. Det var något annat. (Men vad???)

Nu minns jag. Tror jag.
I och för sig. Skrivs det isär? I och för sig, eller iochförsig? (Det sista ser ju konstigt ut)

Någon svensklärare här? Eller svensk lärare?

Nä, jag är för trött för det. Nu ropar sängen på mig!

10 kommentarer:

  1. Haha, vad du är rolig!
    Nu ska jag också boarda sängen. Med ett leende på läpparna och min nya antonymordbok i händerna. *jippie*

    SvaraRadera
  2. Gonatt och sov så gott!! Jag väntar på de små barna:). Bloggen blir nog mest företags bla bla bla...
    Kul iaf:).
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Hmm...det där sista såg konstigt ut*tänker* Det har jag nog aldrig sett förut*skratt*
    Nu ska jag i alla fall gå och ätafrukost och tändaljusen*fniss*

    SvaraRadera
  4. Nilla: Rolig? Jag var inte rolig, jag undrade på allvar! Men den boken du har lät intressant! *skriver upp på önskelistan*

    Messan: Hoppas du inte behövde vänta för länge!

    Trollpackan: Jag ska göra samma jag, ett par timmar efter dig!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad skönt att läsa om att fler är som jag. Börjar jag väl "vela" om stavningen - då är det kört... ;)

    SvaraRadera
  6. Lätt som plätten, allt skrivs isär. Utom det som ska skrivas ihop. =)
    Jag brukar förkorta iaf, så slipper man fundera.
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  7. Det var fallen i backen som var roliga! *tycker*
    =)

    SvaraRadera
  8. Maud: Jag ogillar särskrivningar så mycket att jag tenderar att skriva ihop ord som nog inte ska skrivas ihop.

    Nilla: =))

    SvaraRadera
  9. :)
    Jag skriver lite olika ;) Beroende på humör.. *skratt*

    SvaraRadera