söndag 29 november 2009

Här händer saker! Lite.


Jag har fått hem en fungerande ljusstake! En sån där lite gammaldags hederlig sak med sju ljus i form av en bred triangel. Sååå nittiotal. Sååå min barn- och ungdom! (Ok. Jag var inte barn eller ungdom då kanske, men jag tror inte att ljusstaken är åttiotal. Äh, skit samma!!!)

Nu kommer det svåra: Att bestämma i vilket fönster jag ska ha vad. Jag har sex fönsterbänkar i köket. Och i dessa ska två stjärnor på fot och en ljusstake fördelas. Och jag med min beslutsångest... Nä, jag får ta en paus. Kolla Parlamentet och äta lite Pringles.

6 kommentarer:

  1. Oj, shit är det parlamentet nu?
    TV:n nästa.

    SvaraRadera
  2. Sex fönsterbänkar i köket, vilket jättekök!!

    SvaraRadera
  3. Oj.. Mitt kök är NÅGOT mindre!! Ett fönster å en köksbänk + en mindre..
    Så mina pyntproblem är NÅGOT mindre också :)
    Fast jag har ju matrummet m 2 fönster.. ;) Kommer ialla fall inte upp till din summa *skratt*

    Jag är en dålig människa.. Jag har inte sprungit :(

    SvaraRadera
  4. Håller med Mita, hur stort kök har du egentligen?
    Själv har jag två fönster.
    Två.
    En stjärna i det ena och en stake i det andra.

    Inga julgardiner ännu. Nacken har gått åt helsike.

    Men tre stjärnor och en stake hann jag få fram igår, idag ingenting.
    Inte jag alls.
    Jag brukar ha full jul till första advent, får ha det till andra istället.

    Adventskramar till dig!

    SvaraRadera
  5. Alla: Kök och matplats går i ett. Rätt stort. Skönt, men jobbigt om man lider av svår beslutsångest.

    SvaraRadera