fredag 6 november 2009

Inget vettigt inlägg


Ni behöver inte ens läsa det. Jag ska fika nu och ni kan komma tillbaka och läsa nästa inlägg. Eller förresten, det första stycket kan ni läsa, sen räcker det!

Innan jag fikar ska jag bara berätta att jag for iväg till kommunens Tätort för att handla på Apotek Röda Näsan. En flaska vin till ikväll och en flaska dessertvin till i morgon när vi ska ha gäster på efterrätt. Folk vi inte känner! Två par + maken och jag. Och nej, det är inte Swingers - det är Dine Around! Så himla häftigt!

Dotter och jag gick omkring inne i affären (hon är kärnfrisk ungen, vi skolkar idag visade det sig) och efter många om och men hade jag hittat vad jag ville ha och kände mig nöjd. Kommer till kassan och upptäcker att jag inte har min plånbok i handväskan! Och jag som höll i den precis innan jag lämnade hemmet och stoppade ner extrakortet - försäkerhetsskull! och som tur var skulle det visa sig på Hemköp.

Lite halvpanik eftersom jag var säker på att jag stoppade ner den i väskan. Eller säker och säker, så virrig som jag är nuförtiden kan jag lika gärna ha slängt den i soptunnan tillsammans med soppåsen. Eller lagt den precis var som helst.

Tillbaka med flaskorna på sina respektive platser, ut ur affären, snabbgång till bilen, in i bilen med unge och mig och se där! På passargerarsätet - fullt synligt för vilken tjuv som helst - ligger min plånbok! Hej shopping!

Ut ur bilen med unge och mig, tillbaka till Systemet, hämta flarrorna igen, denna gång gick det ju betydligt snabbare att bli klar! (Kändes coolt och världsvant att veta precis vad jag skulle ha! Eller alkisvarning?) Kassörskan tittade lite extra på mig. Kanske hon tyckte att jag såg bekant ut? *host*

Ja. Det var det. Sen in i lite andra affärer utan att hitta särskilt mycket. Lite småkrafs bara. Och så fredagsmys på Hemköp där jag fick köp medges ej. Men se det gjorde inte så mycket för jag hade det andra kortet med mig, räddad!

Tydligen kunde kassören läsa mina tankar. Att han tog långlånglång tid på sig med kunden före. Men det är ett helt annat inlägg.

Nu ska jag fika. Ikväll ska jag njuta ett Amarone. Dricka mig avslappnad. Because I'm worth it. Eller because I need it.

3 kommentarer:

  1. Du måste berätta mer om Dina Around! Jag antar att det är ungefär detsamma som vi kallar "cykelfest" (man cyklar runt i bygden och äter trerätters på olika ställen, hos folk man inte känner). Vi har pratat om det massor men aldrig kommit till skott.

    Tell me more, tell me more! *Sjunger Grease*

    SvaraRadera
  2. Har aldrig hört talas om Dine Around. Borde jag?
    Är så himla glad att du beskriver en vanlig shopping så vi andra slipper sitta där med våra egna till-korta-kommanden. (ska det stavas så eller är det ett ord?)

    SvaraRadera
  3. Kommandoran: Blev ett inlägg.

    SIngelmamman: Vet inte om du borde? Jag hörde talas om det för ett år sen ungefär.
    Vet inte hur tillkortakommanden stavas, vissa stavar det nog: till korta kommanden. Ungefär som sjuk gymnast, sjuk sköterska och pizza bagare.

    SvaraRadera