söndag 8 november 2009

Festat och cyklat färdigt


Himlar vad trevligt det har varit i kväll *tungat rätt i mun för att pricka tangenterna rätt* Förrätt i Tahult. Varmfätt här bakom, nedanför slänten (oj, kom på nu att på hemvägen därifrån genade vi genom någons trädgård) sen hem till oss och göra efterrätt. Med jättegott dessertvitn. Mumsfillibabba. Och rött till förrätt (ett Lindemans) och rött till varmrätt (också det ett Lindemans). Både jättegott och jättetrevligt. Det har jag inte varit med om för sista gången. CYkelfest, eller Dine Around - eller vad mer det kan kallas? Otroligt spännande att åka hem till folk man aldrgi träffat förut. Och vädigt trevligt.

Nu ska jag ta mitt ömmande huvud och gå och lägga det på kudden. Att jag ska sminka av mig kna ansiktet fetglömma! Här ska sovas!

9 kommentarer:

  1. hihi fniss
    vilket skojigt inlägg

    SvaraRadera
  2. Låter spännande, men kanske lite för stressigt för mig. Framförallt det där med att ta hem folk man inte känner (eftersom man måste städa så förbannat då...eller det måste man ju inte men jag skulle inte kunna låta bli...)

    SvaraRadera
  3. Härlig kväll alltså.
    Huvudsaken är ju det, att sen huvudsaken har huvudvärk är en annan sak.

    Hoppas du får en lat och härlig söndag!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du sovit gott..kram på dig, tokiga människa!

    SvaraRadera
  5. Pillan: =)

    Nilla: ja, städningen är ju det värsta. Men det är rätt trevligt att få det städat ibland! Och bjuda fyra personer på en rätt är en baggis! (Helst eftersom maken fixar det ätbara och jag vinet)

    Ulrika: Jättehärlig! Värken kom när började slappna av (var lite spänd och nervös innan - farligt ju att träffa nya människor!)

    Nordic: Jotack, jag har sovit gott! Kram på dig också!

    SvaraRadera
  6. Haha, skoj inlägg, det ska bli ännu´skojigare att få höra hur du mår idag...

    SvaraRadera
  7. Nipe: Jag mår bra idag! Jag slutade dricka strax innan kl 22 och efter det drack jag bara vatten! Urtrist tyckte många, men jätteskönt idag, tycker jag! =)

    SvaraRadera
  8. Vilken kul grej! Det ska jag iscensätta någon gång. Hoppas jag.

    SvaraRadera
  9. Mockapocka: Det var himla kul! Och bra arrangerat. Jag tror att det finns mallar på internet, har hört något om det... Men ja, det krävs nog visst mått av organisatoriskt sinne (eller vad det kan heta) för att få ihop det hela! Men genialiskt!
    Att laga en rätt och sen bjuda fyra andra på det är ju inget jobbigt! Sen få cykla hem till två andra par och bli bjuden på mat, och lära känna nya människor - så himla kul!
    På efterfesten var det bara glada miner och hög igenkänningsfaktor! De flesta hade man sett i något sammanhang tidigare!

    SvaraRadera