fredag 13 november 2009

Och nu?


Jag blev sittandes här igen och tänker för mig själv: "Och nu då?" Energin kom liksom av sig. Efter att ha vikt hur mycket tvätt som helst och ändå inte tömt strykbrädan eller den vita bänken så tröttnade jag.

Golvet i köket är fortfarande inte avtorkat, vilket jag måste göra ganska snart.

Systemet tror jag att jag struntar i. Orkar bara inte åka två mil för att handla vin. Så viktigt är det inte. Eller jo, det är det nästan.

Golvet måste tvättas. Jag måste handla. (Här skulle jag kunna skriva att jag struntar i det och tar vad vi har hemma... men det vet vi alla att det brukar inte bli så mycket, eller lyckat. Alltså: Jag måste handla. TYVÄRR.)

5 kommentarer:

  1. hoppas det gick bra att handla , och att du hann in på systemet , utan vin en fredag är inte bra

    SvaraRadera
  2. Okey!
    Här har det jobbats, handlats och städats;) Vinet får Maken köpa nu på hemvägen när han åker från affären, och jag lagar maten.
    Perfekt upplägg!

    SvaraRadera
  3. Lycka till med inhandlingen och ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Ha en mysig kväll med eller utan ett glas vin. Jag blev utan. Jag handlar i morgonbitti det blev pizza till middag. Det fungerade det också.

    SvaraRadera
  5. Jag struntade i att åka iväg. Någon som är förvånad? Inte jag...
    Men åka två mil för att handla en flaska vin kändes lite väl desperat. Onödigt att belasta miljön i onödan.
    Tar igen det i morgon! Ja, att dricka vin alltså!

    SvaraRadera