onsdag 11 november 2009

Vad gör min man..?


Telefonen ringde precis (och vi har tagit ett steg bakåt i utvecklingen och slängt ut den bärbara) och jag reste mig med en djup suck - jag hade precis parkerat mig bredvid det som finns kvar i chokladasken, med en kopp kaffe.

Jag svarar och en kvinna frågar efter Mistapafaba (hon pratar engelska förstår jag efter en eller två sekunder, med asiatisk brytning)
"Eh... eh...." (jag letar engelska ord) "he´s notathomeatthemoment!" (vill bli av med samtalet!)
"When will he be at home?"
"In half an hour" svarar jag och lägger för säkerhets skull till "in thirty minutes"
"Will he be home tomorrow?"
"Eh... no. He won´t. But in thirty minutes!" Ring då. Fatta!
"Can I get his cellnumber?"

Nä...

"Eh... who are you?" - det var inte menat som den svartsjuka fråga det kanske lät som, men jag känner min man, han kommer fråga vem det var som ringde! (Bara för att han alltid frågar ut folk - helst manliga - som ringer och frågar efter mig!)

Och nu orkar jag inte skriva mer engelska, men hon berättar att hon ringer från Singapore och hon blablabla - svårt att höra vad hon säger.

"Where did you get this number from?" Ännu en svartsjuk, misstänksam fråga. Men jag undrar inte för att jag är vare sig svartsjuk (bara misstänksam) för vi har hemligt nummer och det är alltid intressant att veta hur de fått reda på det!

"OH, we have a HUUUUUGE database" Med stolthet i rösten. Och fortsätter "blablabla ... successful business men" What?!! Vad i hela friden sysslar min man med?

Jag orkar inte tjafsa så jag ger henne hans mobilnr. Han sitter på bussen hem. Kul för honom att behöva prata engelska på en fullproppad buss!

Och det ska bli intressant när han kommer hem och berättar vad samtalet egentligen handlade om!

6 kommentarer:

  1. väntar med spänning på den förklaringen ...

    SvaraRadera
  2. Oj oj, nu blev man nyfiken! =)

    SvaraRadera
  3. Pillan: Jag med! Han hade inte fått något samtal, eller rättare sagt, han hade suttit i andra samtal.... Gaaah! Jag ville ju veta!

    SvaraRadera
  4. Maud & Nilla: Han satt i annat telefonsamtal på bussen, så om den här kvinnan har försökt ringa honom, har hon inte kommit fram. Och tro mig, jag är minst lika nyfiken som ni är!

    SvaraRadera
  5. Suck. Och jag som trodde att jag skulle få allt serverat, klart redan. Väntar också.

    SvaraRadera