torsdag 26 november 2009

Inte onsdag idag


Jag är helt veckovill! Det har mest känts som onsdag idag, fast inte riktigt onsdag heller. Men definitivt inte torsdag! Skönt! En dag mindre i (den inbillade) veckan blev det helt plötsligt. I morgon fredag! Fredag! Fredag!

Och en ganska skön fredag, vi ska ut och äta lunch och tacka av en kollega som slutar. Det betyder att jag inte behövde laga mat som skulle räcka till lunch dagen därpå i kväll! Himla skönt att leva med den insikten idag. Dessutom visste jag att vi hade en låda med färdiga pannkakor i frysen - bara att värma! Den typen av matlagning (matlagning??) gillar jag! (Även om det går emot mina principer) (men ibland får det faktiskt vara hänt!) (ibland?)

Nu ska jag *rys* vika tvätt. Så okul, men så nödvändigt. Sen ska jag skura toaletter och plocka lite så att det är fint inför helgen. (Mina barn jobbar för brödfödan just nu - dammar lister och fönsterbänkar, och dammsuger! Och de gillar det!)

7 kommentarer:

  1. Skönt för dig att de har sådana intressen!;)

    SvaraRadera
  2. Härlig att det är fredag i morgon:)
    Jag har för övrigt varit en dag före hela veckan! Grymt besviken igår när det gick upp för mig att det skulle bli en torsdag till!

    SvaraRadera
  3. mm vilken toppen fredag du kommer att få

    SvaraRadera
  4. Trollpackan: Jag är glad så länge de nästan slåss om att få dammsuga!

    Gafflan: Det är jobbigt när man är en dag före.

    Catrin: Den ganska nya tjejen i vår grupp. Det var väntat.

    Pillan: Ja det hoppas jag!

    SvaraRadera
  5. Hyr du ut dom?

    På veckobasis kanske.
    Här behövs snart städning av rejäla mått, renovering du vet.

    Och nej, jag gillar inte så mycket sjuttitalsbrunt utan mer nolltalsbrunt ;)

    SvaraRadera
  6. Ulrika: Om du lagar sju middagar till mig och barnen så har vi en deal!

    SvaraRadera