torsdag 12 november 2009

Dagen har börjat bra


Stortjejen och sonen har gått iväg till skolan. Sonens temp på låg ... (fan att jag glömmer så fort) 36,nånting. Lite hostig. Har jag skrivit om detta idag redan? Känns igen. Men jag kan blanda ihop det med mail jag har skickat.

Lillsnosis låg kvar i sängen till tjugo i nio. Nu har vi ätit frukost och tittat på småfåglar utanför fönstret.
"Det var skönt att äta!" utbrast lilltjejen med lättnad i rösten! Hjärtat! Tror jag det, har man inte ätit sen lunch dagen innan, då är man jääähääättehungrig!

Jag sitter i soffan med en kopp gott kaffe och bakom mig surrar diskmaskinen lite hemtrevligt. Det är väldigt skönt att vara hemma! Helst när jag vet att det bara är tillfälligt. Jag hade nog inte klarat att ha ett Anna Anka-liv. Jag måste ha något att göra. (Därmed inte sagt att jag inte vill jobba med något hemma! Så om någon är villig att betala mig för att blogga, skriva en bok eller vad som helst så säg bara till! Och med vad som helst menar jag i skrivväg! Inget snusk!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar