lördag 7 november 2009

Elvakaffefunderingar


Jag har en dov huvudvärk och jag kan inte riktigt avgöra om det är en begynnande sådan eller om det är samma som jag haft nu i flera dagar, som liksom legat där inne och grott lite i skymundan och bara anats lite grann.

Det vore ju väldigt typiskt om jag åkte på en förkylning igen, eller ännu värre, svininfluensan. Det allra värsta vore att bli sjuk den helgen vi ska till Stockholm. Det är två veckor kvar. Idag om två veckor befinner vi oss i Kungliga Hufvudstaden, maken och jag.

Vi ska åka tåg. X2000. Första klass! Första gången jag åker x2000. Måtte jag inte bli åksjuk. Måtte jag inte bli! Jag har tänkt ha något snyggt och välklätt på mig, kanske rent av min kostym? Varför då? Jag ska åka tåg till Stockholm. Jeans funkar väl? Ok. Kan ha mina jeans och en kritstrecksrandig kavaj. Men när ska jag använda min kostym då? Det får bli då. Då kan jag leka att jag är en slipad affärskvinna med gott om pengar, god smak, världsvana och grace. Och ett skarpt sinne för affärer och siffror förstås. Inte minst siffror! Det är så jag! *inte*

Och när jag sen sitter där i mitt säte och ser graceful och världsvan och smart ut (ja jag dagdrömmer en del) så kommer jag förbanna mig själv för att jag inte tog mina skönaste byxor med resår i midjan.

Hm. Får snart börja skriva packlista hör jag ju.

4 kommentarer:

  1. Sätt igång! Halva nöjet att glädja sej ju!

    SvaraRadera
  2. Ha Ha Ha - ja, klädval är klurigt! Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Packa? Hmm...hur länge blir ni här då?;)
    Över helgen kanske? Då kan du ju ta med skönbrallorna också, och ha dem en av dagarna eller på resan kanske.
    Och snyggkläder när ni går ut.*nöjd med planerandet*

    SvaraRadera
  4. Stockholmsbesök är aldrig fel, i princip alltid rätt tycker jag.

    SvaraRadera