torsdag 12 november 2009

Två awards


















Jag har fått en award av Ulrika och en av Kommandoran! Tack snälla ni! Nu har jag något att sysselsätta mig med en stund! Jag ska nämligen berätta tio saker om mig själv. Usch vad svårt. Vad vill jag att folk ska få veta?

1. Det värsta jag vet förutom dödliga sjukdomar så är det spindlar och magsjuka (ni som hängt med de senaste dagarna förstår nu att jag HATAR magsjuka - jag är livrädd helt enkelt, världen går under...)

2. Jag har på allvar trott att jag kunnat skynda mig ikapp tiden och på så vis kunnat tjäna tid och liksom sätta in på ett tidskonto. Nu vet jag bättre. Men det har kostat på. Och jag jobbar fortfarande på det.

3. Jag har varit i slagsmål så skjortknapparna rykt all världens väg (både bildligt och bokstavligt), blivit utslängd och portad från en nattklubb i Richmond, utanför London.

4. Jag har varit vilse i Leningrad, mitt i natten, tillsammans med en annan svensk tjej (vi var 17 och 18 år). Har nog aldrig varit så fullkomligt livrädd som jag var just då.

5. Jag har suttit på en dubbeldäckare i London och pumpat brösten. (Jag hade fått tvillingar tre månader tidigare och ammade fortfarande dem, och när jag åkte till London på semester var jag tvungen att pumpa ur brösten varje dag) Och nej! Det var inga andra som satt där just då! Förutom min syster som satt och höll koll...

6. Jag hatar att köpa underkläder, till min mans stora bedrövelse. Och ja, jag äger nästan bara urtvättade och till och med trasiga underkläder.

7. Jag köper nästan enbart märkes- eller designerväskor, allt annat går fet-bort. Otroligt ytligt. Och på tok för dyrt. Men väskor är livet! Väskor och skor! Och fika! Och vin! Enough now!

8. Jag har ett konstigt förhållande till skor. Jag sliter aldrig ut några. (Är det skitväder tar jag fulskor på mig). Och jag ser alltid till att ha minst två par av varje sort - inte nödvändigtvis lika dana dock. Och jag hatar att bli blöt om fötterna.

9. Jag orsakade mindre kaos vid säkerhetskontrollen på Heathrow (samma resa som punkt 5) när jag fick för mig att ta slut på bilderna i kameran och börjar fotografera på flygplatsen. Det fick man inte göra!

10. Jag drömmer om att livnära mig på att skriva! Min man tycker jag ska sätta igång och skriva, i alla fall ge det ett försök! Men jag bara drömmer. Ungefär som jag drömmer om att vinna 25000:- i 25 år på Triss, men jag köper inga lotter...


Jag i min tur skickar denna vidare till Singelmamman, Trollpackan och MissC.


Uppdatering:
Ulrika var snäll nog att påpeka att jag skulle skriva 20 saker, eftersom jag fått två awarder. Så okej då.

11. Jag älskar hösten! (Fast tycker nog att mörkret är lite jobbigt nu i november, helst när alla sjukdomar härjar) Och vintern om det är snö!

12. Jag älskar att åka längdskidor. Helst i norska fjällen. Norge är nog för övrigt det vackraste landet i världen.

13. Jag skrattar ihjäl mig åt felsägningar och åt folk som snubblar och ramlar! (I love YouTube! Kan titta hur många gånger som helst - verkar aldrig tröttna!) Tur att jag är lättroad!

14. Jag älskar att fika, hatar att handla och hatar att laga mat (fast jag jobbar på det)

15. Jag älskar att gå i mysbyxor, helst med resår i midjan och jag hatar trånga linningar.

16. Jag råkade dansa in i en scen en gång och rev en microfonställning och brakade rakt in i ett trumset. Osmidigt var bara förnamnet. Liksom det lilla oväsen det förde med sig. Länge sen = preskriberat!

17. Jag är närsynt och när jag förlägger mina glasögon blir det jobbigt.

18. Jag har hållt på med friidrott när jag var yngre, tävlade mot Erica Johansson - hon var alltid bättre än jag. Gång var jag överlägset bäst på! Men jag vägrade gå så där fult...

19: Jag har orienterat större delen av min ungdom, åkt skidor och skidorientering. Var väl hyfsat duktig när det begav sig. Var med och vann Ungdomens 10-mila 1989! Vi vann en resa till Tjeckoslovakien (som det hette då). Fantastiskt kul!

20. Jag har fått en autograf genom åren, från Leif "Loket" Olsson.

8 kommentarer:

  1. Det var intressant läsning. Tänk att tio saker så här kan säga så mycket.

    Supernajs ;)

    SvaraRadera
  2. Fast egentligen skulle du ju skriva tjugo saker när du fått TVÅ awards *kom på*

    SvaraRadera
  3. Tja, här kommer min tredje kommentar ;)
    Superbra.
    Tio insikter till liksom.
    Jag inser att nr 15 har jag glömt i min presentation.
    Liksom en bonusegenskap så här i efterskott ;)
    Mysbyxor regerar!!

    (P.S Hörde du hur hipp jag lät?)

    SvaraRadera
  4. HERREGUD, vilken produktion!
    Jag kan inte komma på någonting om mig själv just nu. (Ska också berätta tio saker...)
    Har blackout.

    SvaraRadera
  5. Tjohoo!!! HAHAHAHAHAHA!!! Vad kul!!

    Hoppas ni är friska nu!

    SvaraRadera
  6. Gillar starkt den sista om "loket". Ha ha ha ha...förstår att det började tryta;)
    Kram, det var kul som vanligt att få prata med dig och ja, kladdkakan smakade bra efter att barnen suttit i var sitt rum en timme....

    SvaraRadera
  7. Du milde måne! Att du kunde komma på så mycket!

    SvaraRadera
  8. Oslo: Jag hade kunnat komma på ännu fler, men det finns nog en gräns för hur mycket folk orkar läsa!

    SvaraRadera